Wychodzenia z domu z pustym żołądkiem jest surowo zabronione w przypadku dzieci oraz młodzieży i musi to mieć na uwadze każdy rodzic. Oczywiście o poranku w większości domów odbywa się istne szaleństwo, które sprawia, że pierwszy posiłek czasem odchodzi w zapomnienie. Dlaczego należy zmienić niewłaściwe nawyki?

Śniadanie – najważniejszy posiłek dnia

Zadaniem śniadanie jest dostarczaniem ogromnej ilości energii, które umożliwia aktywny początek dnia. Kiedy nocna przerwa w czasie której organizm głodował dobiegła końca musi otrzymać witaminy, składniki mineralne oraz błonnik. Takie trio sprawdzi się idealnie i dobrze przygotuje dziecko na całą ilość wyzwań z którymi będzie miało do czynienia w przedszkolu oraz szkole. Zdrowe śniadanie jedzone każdego poranka to zachowanie dobrej kondycji, lepszej odporności oraz większego zapału do nauki. To informacje potwierdzone w badaniach naukowych! Dzieci jedzące śniadanie nie zmagają się z otyłością, a w ciągu dnia nie mają problemu ze spożywaniem zdrowych przekąsem w postaci warzyw oraz owoców. Nie wykazują również agresji, która wyzwala się w momencie głodu.

Jak należy komponować śniadanie dla dziecka?

Kiedy mowa o śniadaniu należy opierać je przede wszystkim na produktach pełnoziarnistych, które powstały z całych zbóż. Występują w nich witaminy, składniki mineralne, antyoksydanty, nienasycone kwasy tłuszczowe oraz jakże ważny błonnik. W związku z tym idealny pierwszy posiłek to płatki śniadaniowe oraz mleko czy też jogurt. Jednakże, płatki śniadaniowe powinny zostać dokładnie skontrolowane zanim trafią na talerz Twojego dziecka. W pierwszej kolejności należy upewnić się, że płatki powstały z pełnego ziarna, następnie konieczne jest skontrolowanie czy nie wprowadzono sztucznych dodatków oraz ulepszaczy smaku. Mają one zawierać naturalne witaminy i składniki mineralne i jak najmniejszą ilość konserwantów, gdyż dzieci źle znoszą obecność takich substancji w organizmie.

Śniadanie powinno składać się więc z dobrej jakości płatków zbożowych, które serwowane są w towarzystwie ciepłego mleka bądź jogurtu naturalnego. Warto także wkroić świeży owoc, który jednak będzie dobrany do sezonu. Nie warto karmić dzieci bananami w trakcie sezonu letniego, kiedy na polu dojrzewają smaczne i pachnące truskawki. Należy upewnić się także, że posiłek zostanie popity szklanką świeżo wyciskanego soku bądź wodą, gdyż odpowiednia ilość płynów również zapewnia dobry start.